Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zors nieuwe kastjes kweek: ​​​​​​​2 x Torpedo + 2 x cash express - HPS 

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik had de vorige kweekjes telkens last van gele bladeren, zeker naar het einde van de kweek toe.
    Volgens ik gelezen had zou dit een magnesium tekort kunnen zijn.
    Dus was ik van plan om eventueel cal mag aan te schaffen.
    Nu lees ik dat alles onder de ph6,2 op aarde voor blokkades zorgt...
    Ik vraag mij dus af als ik mijn voedingswater niet beter op ph6,4 of zo zou maken. Dit wel dezelfde dan voor de gehele kweek uiteraard.
    Want die cal mag lijkt me ook nog niet zo simpel om zomaar toe te voegen en er zit hier sowieso al veel kalk in het water, weet niet of dit hetzelfde is maar ik vermoed van wel, dus zou ik dan snel een calcium overschot hebben?
    Attached Files

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ik geef een 1/2 theelepel kieseriet aan het begin van de bloei.

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ok...kiesewatte? 😬 Weet echt niet wat dat is. Nu ik denk al te weten waar mijn probleem zit en dit is namelijk dat ik, 1 te vroeg op bloeivoeding ga, 2 dat ik bij de eerste waterbeurt start met een veel te hoog EC, aangezien ik het plagron schema volg moet je blijkbaar groeiweek 1 aanzien als de week wanneer je de eerste keer voeding geeft en niet zoals ik deed als ze 3 werken oud zijn, het ec geven van de 3 de ,week op het schema...3...maar deze wisten jullie al nooit meer te vroeg beginnen spoelen om dan ook te vroeg te willen oogsten! Sowieso bedankt voor je tip moest je deze willen verduidelijken

Even update:

Blijkbaar word het veel te warm in de kleine kast...heb ze dan maar op de vensterbank gezet waar de radiator onder zit...
    Even de temperatuur hier opvolgen. Nu ging het richting 32 wat wel iets te hoog is.
    Mss zet ik ze, na het inwateren van de grote potten, ik de grote kast met de tNeon lamp erop en de hps vanboven voor de warmte...heb ze de vorige kweek ook blijkbaar redelijk snel in de grote kast gezet dus mijn voorgroeikastje deugt dan toch niet zo goed...zal ook weer iets met het weer buiten te maken hebben waarschijnlijk

Dus. We proberen ze nu op een degelijke temperatuur te houden om dan direct in de grote kast te staan.
    Attached Files

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Idd Wesley pipes, zoiets had ik al in gedachten

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Sarcasme op en top weer. Die zakken kun je bij bijna alle growshops krijgen. Ik geloof dat boven de 25graden xtra CO2 word toegevoegd voor betere groei en bloei. Ik heb er ergens een iets over gelezen hoe precies moet je anders even op zoeken of hier vragen. Als je even hier op bezoek komt dan zal ik zorgen dat je genoeg CO2 krijgt. Heb een co2dealer on speeddial

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Sarcastisch? Weeral? Nee nee, gewoon simpel houden

Trekt er al beter op...
    Attached Files

Comment

En we zijn vertrokken! We hebben er van elk 2 dus we zijn al tevreden

Dag 1:

De geboorte van 2 torpedo's en cash express zijn een feit!
      Nog even in de voorgroeikast tot ze een beetje sterker zijn en dan gaan ze verhuizen.
      Attached Files

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Gaan lekker, congrats
        Hoever heb je ze vd tl?

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Merci, ik denk ong een cm of 5

Net de grote potten ingewaterd met power Roots. PH6,3. Deze PH zal ik de hele kweek aanhouden. Keer iets hoger proberen dan de 6,2.
      .
      Attached Files

Comment

Voila, kast staat klaar om de dames te ontvangen. Alvast de bodemverwarming in gang gezet zodat het bodemleven in gang kan schieten.
        Attached Files

Comment

Dan toch al de kleintjes direct in de grote kast gezet.
          DIt onder de 110w tneon en de hps dient even voor de warmte. Uren staan nu op 20/4 dus gaan ze morgen om 11u hun eerste korte nacht in.

Attached Files

Comment

Nog een laatste verlofupdate....morgen weer werkdag dus zal het weer wat drukker worden...
            Blijkbaar zal het moeilijk fotos nemen zijn, met hps, aangezien mijn kast nu wit geschilderd is...
            Ook ondervind ik dat ik bijna half blind ben na een 2 minuten in de kast te kijken.
            Dus is mijn vraag: is het verstandig om even het licht uit te doen om naar je planten te kunnen kijken? Denk dat je sowieso best ziet hoe ze eruit zien zonder licht maar ik vraag mij af als dit wel goed is voor de lamp zelf? Indien dit geen probleem is weet ik alvast wat te doen lamp uit en op mijn gemak kijken

Bodemtemperatuur zit goed, ingesteld op 20 en blijf al uren zo, voor de planten zelf nu nog niet zo van belang uiteraard maar hun toekomstige woning is ondertussen al voorverwarmd

Bij deze nog enkele foto's.
            Zoals je kan zien staat er een "bergje" op de ingewaterde potten, dit omdat dit nog zal uitzakken bij het uitdrogen en zo de potten mooi vol zijn. Het ziet er mss even niet uit maar komt wel goed

Attached Files

Comment

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Staat op je hndldng dat het snel uit/aan schakelen erg uit den boze is of zoiets.
              Greensell verkoopt verscheidene hps brillen.

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Niks mis met heuveltjes. Wel een plaats voorzien om te wateren waar de rand van de pot hoger is als je langs boven geeft. Anders loopt het erlangs.

• Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Nee, staat niet op de handleiding...is iets wat ik vermoed aangezien zo'n lamp tijd nodig heeft om op te starten...

Dag 2:

Alles gaat goed, zaailingen zien er gezond uit en er zijn al wat gekartelde blaadjes. De laatste 2 helmpjes zijn er ook af gevallen. Foto is wel niet echt duidelijk maar ben een beetje ziek dus niet veel zin vandaag...
            Attached Files
            Last edited by Zors; 4 January 2022, 17:45.

Comment

• kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Beterschap

• Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Dankuwel!

Dag 3:

Alles ziet er goed uit behalve wat paarse stengels...
            Zal 1 of andere vorm van stress zijn denk ik. Denk dat het met 17° net iets te koud is wanneer het licht uit is.
            Zodra ze in hun grote pot zitten zullen ze geen koude voetjes meer hebben.
            Attached Files

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Hoop dat ze het wel goed doen met nog lagere temperaturen... ik ga voor de minimum van 11 . Maar bij stilstand ga ik wel moeten bijverwarmen.

Dag 4:

Max 27 min 15
            LV: even vergeten

Alles ziet er goed uit. Blaadjes doen hun werk blijkbaar want het ene potje zonder was al helemaal uitgedroogd. De afgedekte staan mooi vochtig.

Ik laat ze nog even op 20/4 staan tot alle echte blaadjes zichtbaar zijn.
            Attached Files

Comment

Dag 5: 20-4

Temp: 27 - 17
              LV: 58 - 29

Ze blijven groeien
              Ik zie wel dat de grote voorbewaterde potten wat beginnen uit te drogen bovenaan. In zal bij het verpotten dan wel wat water geven.

Attached Files

Comment

Dag 6: Verpotten
                Vandaag ga ik ze verpotten. De wortels zijn al zichtbaar door de gaatjes onderaan en de kluit is helemaal opgedroogd.
                Ik zal in de grote potten onder en bovenaan wat kleikorrels leggen want door de bodemverwarming drogen ze snel uit blijkbaar.
                Deze namiddag gaan ze dus in hun grote pot
                Attached Files

Comment

• kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Misschien nog een paar dagen wachten met verpotten? (Oké ik was afgelopen keer ook heel vroeg, maar dag 6 is nog veel eerder )

• Zors
                  Zors commented
                  Editing a comment
                  Potjes waren vooraf ingewaterd en snel uitgedroogd. Daar ik geen water wil geven aan de kleintjes heb ik ze dan maar in hun grote voorbewaterde potten gestoken. Mss wel wat vroeg maar het komt wel goed

Update dag 6:

Verpotten! Het is mss wat vroeg maar de kleine ingewaterde potjes waren kurkdroog en ik wou nog geen water geven dus dan maar naar hun grote, met power roots, ingewaterde potten.

Ik heb ik de grote potten een laagje van 2-3 cm kleikorrels gedaan. Daar de korrels door de gaten van de pot konden vallen heb ik een oude filterkous in stukken gesneden en onderaan in de pot gelegd.

Vanboven heb ik ook een dun laagje korrels gegoten om het uitdrogen van de bovenste laag wat tegen te gaan. Zoals je kan zien op 1 van de foto's was de bovenste 5 cm al kurkdroog.
                Bij mijn vorige kweek had ik dit probleem ook waardoor de grond was "ingeklonken", wat betekent dat er geen water meer opgenomen wordt. Hopelijk kan ik dit zo vermijden want het was wel spijtig na zo'n goeie start...

Nu zijn ze dus echt vertrokken!

Het lichtschema heb ik ook op 18/6 gezet en dit van 11u 's middags tot 5u 's morgens. Ok, dit is mss niet echt ideaal voor de temperaturen maar deze uren vallen beter door mijn ploegwerk. Zo moet ik niet 's avonds na 9u30 nog naar mijn planten kijken en moet ik in de vroege shift niet wachten tot 's avonds want dan heeft ne mens niet zoveel zin meer en gaat het wat gehaast. Iets wat ik deze kweek wil vermijden.

Had even geluk want had de naambordjes omgekeerd gestoken
                Dus aan Uw linkerzijde ziet U de 2 cash express, aan Uw rechterzijde de 2 torpedo's.
                Heb dezelfde soorten bewust achter elkaar gezet. Moest de ene soort wat groter uitvallen kan ik de lamp schuin hangen . Hopelijk is dit niet nodig uiteraard. Al zal ik wel croppen deze kweek
                Ik zal mijn sgrognetje wat aanpassen, beetje minder touw en heel grote gaten. Zo kan ik croppen en ze vastbinden en worden de toppen ondersteund. Bij mijn vorige kweek vielen de planten bijna om door het gewicht van de hoofdtop

Ik laat de dames nu te volle genieten van HPS zonlicht die op 45 a 50cm boven de plantjes hangt. Even wennen aan de nieuwe zon ​​​​​
                Attached Files

Comment

• kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Da's nog aardig goed geworteld voor 6 dagen, ik had minder verwacht.

• Zors
                  Zors commented
                  Editing a comment
                  Rietslang omdat ik goeie ervaringen heb met ingewaterde potten, zeker als ze nog klein zijn vind ik het moeilijk om de juiste hoeveelheid te geven.
                  Sgrog zal er niet inzitten want dit is teveel werk en heb daar helaas de tijd niet voor. Het net zal dus ontdaan worden van de touwtjes en dan zal ik nieuwe spannen waar nodig om de crops wat te binden. Ik denk mss ook lst toe te passen, we zien wel kroket vond ik ook, had zelf ook minder verwacht, had zelfs al meer dan bij mijn vorige kweek, waarbij ik de kleine potjes niet ingewaterd had, en dit 3 dagen eerder.

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  mooie wortels word vast een goed plantje het begin is dr ben benieuwd hoe deze ronde gaat heb een subje gedaan

Daar gaan ze deugt van hebben
                Temperatuur tijdens de donkere periode blijft, tussen de potten, netjes tussen de 19 a 21 graden. Met de lamp aan gaat het wel iets hoger maar niet extreem, denk ong 22,5 max.
                ​​​​​​De bodemverwarming staat nu op 20 graden ingesteld.
                Geeft me een goed gevoel dit, zo iets maken en dat het dan perfect werkt dit dankzij enkele leden hier, waar ik een voorbeeld heb kunnen aan nemen. oa, QnQ en Waterfall420, mss nog andere die niet vermeld worden maar daarom niet minder respect uiteraard!
                Maar allen een welgemeende dankjewel!
                Attached Files

Comment

• Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Helemaal moooi zo!

• Zors
                  Zors commented
                  Editing a comment
                  Mede dankzij U! Waarvoor dank!
              Bezig...